Selasa, 14 Februari 2012

kelebihan anak BONGSU...

"BUDAK MANJA!! 
menyampah 
LEMAK LA KO NI 
Gedik
MENGADA-NGADA 
Nak Bagitau Mak La Tu!!
Ko mesti nak lebih kan...



Ni adalah ayat-ayat biasa dan biasanya diterima oleh para anak-anak bongsu sekalian, menunjukkan betapa tak puas hatinya para abang-abang dan kakak kakak sekalian terhadap adik bongsu diorang yang sorang tu.(in case kalau bukan anak kembar).Biasalah, anak bongsu memang selalu jadi sasaran abang dan kakak lepas geram.. huhuhuu
Untuk para anak bongsu di luar sana , jangan rasa down sangat. Meh sini aku share something yang buatkan korang berasa betapa bahagianya hidup sebagai orang yang paling muda dalam keluarga!

1.Baju Sentiasa BARU
Bukan takat baju je, beg, sumer barulah senang citer. Kalau adik beradik sumer pempuan, dari yang sulong, ke no. 2, dari no.2 turun ke no.3 , biasanya akan pakai barang yang sama dan serupa sepanjang zaman. Tapi bila sampai yang bongsu je , tiba-tiba bertukar menjadi baru , eh? magic betul!


2.Sentiasa Menang kalau bab gaduh
Sedangkan lidah lagi tergigit , inikan pula adik-beradik.Dari berebut nak tengok citer kat tv sampai ke meja makan, rebut ayam bahagian drumstick, PASTI, dan sepasti-pastinya yang bongsu tu akan menang.Entahla.. aku pun tak sure pasal apa,agaknya memang bongsu ni dilahirkan untuk menjadi juara kot.


3.Kenduri Kahwin Paling Grand
kihkihkihkih... Kena plak korang anak bongsu yang jauuuuuuh nun, memang lucky. Masa tu ekonomi keluarga dah lebih dari stabil. Parents dah tentunya merasakan kenduri anak last dorang patut yang paling bermakna, sebelum.... sebelum... sebelum apa-apa yang patutla.Meraka akan berhabisan tanpa rasa berkira. Pastu plak , kak Ngah sponsor skit, uda tampung sini skit n pelamin sekali. Along? macam biasa akan wat nehi je,tak amik port mende-mende remeh camni. Keje dia ,setelkan dewan hotel. Wahh....Kami tak pernah meminta, tapi rezeki jangan ditolak.




ahahahaha..(ketawa jahat) tu lah antara kelebihan2nya.. nak di citer an.. kalau senarai an sumenya.. smapai sok tak abis taip.. nih ape yang termampu jela.. nih tok anak2 bongsu.. termasuk lah aq.. manje gituuu!! ahahahaaa

Tiada ulasan: